Visió, Missió i Valors


VISIÓ

El nostre centre vol arribar a formar persones amb els coneixements i les competències necessàries per ser respectuoses amb elles mateixes, amb els altres i amb el seu entorn. També pretén fer-los viure els valors i les actituds que els permetin la seva integració i participació activa en la societat actual multicultural, canviant i dinàmica.
És per això que:

  • Volem potenciar l’orientació personal, acadèmica i professional de l’alumnat i la transmissió de la cultura de l’esforç i el treball responsable, establint els recursos i les actuacions necessaris per assolir el seu èxit futur en funció de les seves potencialitats particulars.
  • Volem millorar el rendiment acadèmic de l’alumnat i l’assoliment de les competències bàsiques fent ús de diferents recursos com les TIC/TAC, les noves metodologies i promocionar el multilingüisme en petits projectes i intercanvis.
  • Aspirem a continuar treballant per a una bona convivència i per mantenir un clima acollidor i motivador que afavoreixi la tasca educativa.
  • Impulsem la participació activa de l’alumnat i de les famílies en la vida del centre.
  • Pretenem que aquesta visió sigui compartida per tots els membres de la comunitat educativa, i alhora que tots adquirim el compromís de participar activament en aquest procés de millora.
  • Volem ser un centre de referència, de qualitat i integrat a l’entorn, que sigui capaç de respondre a les necessitats personals, formatives i professionals de tota la comunitat  educativa.

MISSIÓ

L’​ Institut Castellet som un centre públic d’ensenyament secundari obligatori i postobligatori que té per missió:

  • Desenvolupar el procés d’ensenyament-aprenentatge de forma personalitzada, que permeti a tot l’alumnat l’assoliment de les competències bàsiques de cada àmbit de coneixement.
  • Orientar i assessorar l’alumnat i les seves famílies respecte del procés d’ensenyament-aprenentatge, i respecte del seu projecte personal i professioanl.
  • Motivar tots els sectors de la comunitat educativa, alumnat, famílies, professorat i PAS, per aconseguir la seva participació i implicació en el funcionament del centre.
  • Coordinar-se amb els altres agents educatius de la zona i amb els ajuntaments i buscar sinèrgies i complicitats que proporcionin valor afegit a la tasca de cadascú.
  • Comunicar i projectar internament i externa les activitats i projectes realitzats en el centre.

El nostre centre rep alumnat dels diferents municipis que integren la zona del Bages Sud. La zona educativa d’ESO està formada pels municipis de Sant Vicenç de Castellet i, Castellgalí, i la de batxillerat inclou el Pont de Vilomara i Rocafort, Castellbell i el Vilar, Monistrol de Montserrat, Marganell, Mura i Talamanca. Pel que fa a cicles formatius, l’alumnat prové majoritàriament del Bages, però també d’altres comarques properes, com el Baix Llobregat i el Vallès Occidental. El fet d’atendre alumnat procedent de diferents localitats atorga una especificitat singular al centre i el condiciona en aspectes organitzatius, ja que s’han de tenir en compte sempre factors com el transport i les extraescolars.

VALORS

Els valors amb què s’identifica l’Institut Castellet i que es compromet a promoure en la seva carta de compromís educatiu són:

  • El desenvolupament integral de la persona.

  • El respecte ple als drets de l’alumnat.

  • El respecte a les conviccions religioses, morals i ideològiques.

  • El respecte a la diversitat de gènere, orientació sexual i afectiva.

  • El respecte a la diversitat cultural, lingüística, d’origen, de costums i tradicions.

  • El respecte a la diversitat funcional, a la discapacitat física, sensorial i intel·lectual.

  • La cultura del bon tracte a la gent gran.

  • L’acollida i l’acompanyament de tots els membres de la comunitat educativa en el moment d’incorporar-se al centre.

  • La transparència informativa en tots els aspectes de funcionament del centre, especialment pel que fa al projecte educatiu, les normes d’organització i funcionament del centre, els criteris d’avaluació i el seguiment de l’alumnat.

  • La inclusió i l’atenció a la diversitat, mitjançant l’adopció de les mesures educatives alternatives o complementàries adients per atendre les necessitats específiques de l’alumnat.

  • La cultura de l’esforç i de la cooperació, la responsabilitat en la convivència, el civisme, l’autonomia personal i l’esperit crític.

  • La implicació de l’alumnat, fent-lo partícip actiu, tant del seu propi procés d’aprenentatge com dels altres aspectes relacionats amb la vida del centre.

  • La implicació de l’AMPA i la potenciació dels mecanismes de participació, espais formatius i de relació de les famílies.

  • La sostenibilitat, el respecte per l’entorn i el medi ambient. La cultura del reciclatge i la reutilització.

  • El respecte als drets humans, especialment dels grups socials que pateixen discriminació, maltractament o persecució, als valors democràtics, la llibertat d’opinió, d’expressió i de consciència